Бош придобива от Johnson Controls и Hitachi бизнеса с отоплителни, вентилационни и климатични системи за жилищни и малки бизнес сгради
Бизнесът на Home Comfort ще нарасне почти два пъти
24.07.2024
- Президентът на Бош Щефан Хартунг: „Най-голямото придобиване в историята на Бош и важен крайъгълен камък в изпълнението на корпоративната ни стратегия 2030.“
- Заместник-председателят на Управителния съвет на Бош Кристиан Фишер: „Придобитите компании ще укрепят Home Comfort в изключително атрактивен сегмент и ще станат част от основния бизнес на Бош.“
- Разширяване на присъствието в САЩ и Азия.
- Иновативни, енергийно ефективни решения за преминаване към алтернативна енергия и за смекчаване на глобалното затопляне.
- Приходите от продажби на Bosch Home Comfort Group ще се увеличат от около 5 млрд. евро до 9 млрд. евро.
- Интегрираното подразделение ще разполага с над 26 000 души и допълващо портфолио като интерфейс между отоплението и охлаждането.

Щутгарт, Германия – Bosch, доставчикът на технологии и услуги, продължава своя курс на растеж чрез стратегическо придобиване. За своя бизнес сектор „Енергийни и сградни технологии“ Група Бош планира да поеме от Johnson Controls глобалния бизнес с ОВК решения за жилищни и малки бизнес сгради. Като част от сделката Бош възнамерява да придобие и 100% от джойнт венчъра Johnson Controls-Hitachi Air Conditioning (JCH), включително и 40-процентния дял на Hitachi. Акционерите и надзорният съвет на Бош одобриха сделката. Днес участващите страни подписаха обвързващи споразумения за придобиванията. Сделката подлежи на одобрение от антитръстовите органи. Покупната цена за придобитите бизнеси е 8 млрд. долара (7,4 млрд. евро). Очаква се придобиването да бъде завършено след около 12 месеца.
“Това е най-голямото придобиване в историята на Бош и важен крайъгълен камък в системното прилагане на стратегията ни 2030. Динамично стимулираме силното развитие на Бош и ще постигнем глобална водеща позиция на обещаващия ОВК пазар ”, заяви Щефан Хартунг, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. „Предприемайки тази стъпка, ние ще засилим и присъствието си в САЩ и Азия и ще постигнем по-добър баланс между нашите бизнес сектори. Това също е част от нашата стратегия. Така ще отворим допълнителни възможности за растеж и ще поставим цялата компания на по-здрава основа.”
Заедно с JCH, компаниите, които Бош възнамерява да придобие, през 2023 генерираха приходи от продажби на обща стойност около 4 млрд. евро с около 12 000 служители по целия свят. Сделката включва 16 производствени обекта и 12 инженерни локации в над 30 държави. Продуктовото портфолио обхваща целия спектър от ОВК решения за жилищни и малки бизнес сгради и включва известни марки като York и Coleman в САЩ и Hitachi в Азия, за които Бош ще получи дългосрочен лиценз.
Кристиан Фишер, заместник-председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH, който отговаря за стратегическите инициативи за растеж на Група Бош и съответно за това планирано придобиване, добави: „С това придобиване Бош ще ускори растежа си и почти ще удвои приходите си от продажби на пазара на ОВК системи до около 9 млрд. евро. Заедно с бъдещите ни колеги искаме да се възползваме от огромните възможности, предлагани от пазара, за по-нататъшния растеж на това ново подразделение.“ Компанията очаква глобалният пазар на ОВК системи да нарасне с 40% до 2030, воден от технологичния прогрес, борбата с изменението на климата и новите регулации. „Придобитите компании ще станат част от основния бизнес на Бош – и това ще бъде от полза за клиентите, партньорите-инсталатори и служителите ни“, добави Фишер. „В миналото няколко пъти доказахме, че можем успешно да интегрираме нови марки, да ги развиваме чрез инвестиции и да ги засилим.”
Ето какво сподели Джордж Оливър, главен изпълнителен директор на Johnson Controls: „Водещият ни бизнес със системи за жилищни и малки бизнес сгради и екипът ни от световна класа идеално допълват портфолиото на Бош. Уверени сме, че под ръководството на Бош бизнесът ще продължи да се развива перфектно и да доставя иновативни продукти и услуги на своите клиенти. Очакваме с нетърпение да видим трайния им бизнес успех.”
Джун Абе, изпълнителен директор и изпълнителен вицепрезидент на Hitachi и изпълнителен директор и генерален мениджър на дивизия Hitachi Connective Industries, заяви: „Новото партньорство с Bosch за създаване на глобален бизнес с климатични системи е важна стъпка. Пазарът е динамичен и процъфтяващ. Твърдо вярвам, че глобален доставчик като Бош, със силното си европейско присъствие и дългогодишен опит в отоплителния бизнес, е оптималният партньор за по-нататъшно разширяване на глобалния бизнес с климатици на утвърдения бранд Hitachi.”
Иновативни, енергийно ефективни решения за смекчаване на глобалното затопляне и прехода към алтернативна енергия
Настоящата трансформация в технологиите и пазарните условия в областта на ОВК решенията открива огромни възможности за предлагане на иновативни и енергийно ефективни решения за смекчаване на глобалното затопляне и преминаване към алтернативна енергия. Отоплителните технологии се отдалечават от изкопаемите горива като нефт и газ и се насочват към термопомпи и хибридни решения с термопомпи. Същевременно климатичните технологии придобиват все по-голямо значение както в Европа, така и в световен мащаб. Франк Майер, член на Управителния съвет на Бош, отговарящ за бизнес сектор „Енергийни и сградни технологии“, съответно и за Bosch Home Comfort Group и интегрирането на новото подразделение, сподели: „Целта на Бош е да играе активна роля в оформянето на иновативния и разрастващ се пазар за енергийни и строителни технологии и да заема водеща позиция в световен мащаб. С това придобиване засилваме позициите си, особено в климатизацията. Освен това ще можем да разширим глобално бизнеса с термопомпи и да постигнем по-големи икономии от мащаба. С технологиите и продуктите ни можем да дадем по-голям принос за енергийната ефективност и за повече комфорт и по-добро качество на живота за много хора в светлината на глобалното затопляне. Това е „Техника, изобретена за цял живот“ в най-истинския смисъл.”
Допълващо портфолио, утвърдени марки и силен екип
Бош възнамерява да интегрира придобитите бизнеси в Home Comfort Group. 14 600 служители на сегашната Bosch Home Comfort Group генерираха продажби от около 5 млрд. евро през 2023. Home Comfort е отлично позиционирана в основните сегменти на пазара на отопление, на термопомпи и на хибридни решения с термопомпи, които включват термопомпа и котел с изкопаемо гориво за пиковите натоварвания. След придобиването новото подразделение ще разполага с над 26 000 служители и ще може да се възползва от значителни икономии от мащаба и допълващо портфолио като интерфейс между отоплението и охлаждането. Ян Брокман, президент на Bosch Home Comfort Group, заяви: „Благодарение на успешната ни отоплителна технология ние вече имаме силен екип и стабилна основа в Европа. Сега е подходящият момент за смела крачка към глобално присъствие. Търсенето на решения за климатизация нараства изключително бързо.“ В САЩ, например, Бош очаква над 50% растеж до края на десетилетието, а в Европа също се прогнозира силен ръст от около 30% до 2030. „Заедно ще можем да надграждаме силни, утвърдени марки. Очакваме с нетърпение да оформим бъдещето на Bosch Home Comfort Group с бъдещите ни колеги и техните идеи и иновации“, добави Брокман.
ОВК бизнесът, който Bosch планира да придобие от Johnson Controls, има особено силно присъствие в САЩ и Азия. В Съединените щати портфолиото се фокусира върху канални решения, при които въздухът преминава от централен източник през канални тръбопроводи, за да отоплява или охлажда всички помещения едновременно. В Азия се продават специални решения без канали, където вътрешните модули във всяко помещение могат да отопляват или охлаждат самостоятелно, както и модерни климатични системи, базирани на системи с променлив поток на хладилния агент (VRF). Тази технология се използва за бизнес приложения, вариращи от малки търговски помещения като магазини за търговия на дребно до големи проекти като хотели и болници. Портфолиото в тези региони се допълва от ефективни термопомпи въздух-вода, които Johnson Controls предлага преди всичко в Европа.
Снимки за пресата и инфографики ще намерите в Bosch Media Service на www.bosch-press.com.
За контакт с медии
Ирена Райчева – Удрева
Корпоративни комуникации