Глобални стъпки
1906 – 1925 г.
Стремглавият полет на прохождащата глобално компания е прекъснат грубо от Първата световна война, след която Бош трябва да се преобразува и да насърчава иновациите, за да се справи с последиците.
Прекосяване на океана –
начало в САЩ
Всичко започва с реклама на системи за магнетно запалване във вестниците в САЩ, която през 1906 г. носи поръчки на стойност един милион долара на Бош и удвоява продажбите за една година. Дейността в Съединените щати върви толкова успешно, че през 1912 г. Бош започна да произвежда своя водещ продукт в собствен завод в Спрингфийлд, Масачузетс.
88% продажби извън Германия –
резултат от глобализацията
Освен Съединените щати Бош започва да търси други пазари по целия свят. С търговски представителства в Южна Африка от 1906 г., Австралия от 1907 г., Аржентина от 1908 г., Китай от 1909 г. и Япония от 1911 г. мрежата от представители на Бош обхваща всички континенти. През 1913 г. бизнесът извън Германия представлява 88% от продажбите на компанията.
Нови продукти – светлини, генератори и стартери
Когато автомобилите стават предмети от бита, а по-високите скорости налагат по-голяма безопасност, през 1913 и 1914 г. Бош пуска съответните продукти. Освен „светлините Bosch“ – електрическо осветление, състоящо се от фарове, генератор, регулатор и акумулатор, които правят нощното шофиране по-безопасно, стартерът прави пътуването още по-надеждно.
Катастрофата – Първата световна война
След избухването на Първата световна война през 1914 г. всички чужди пазари се затварят, научно-развойната дейност е прекъсната, а производството се преобразува в оръжейно. Вместо магнетно запалване Bosch започва да произвежда детонатори за гранати. Приблизително половината работници са мобилизирани, а на тяхно място започват да работят жени. От мобилизираните войници 453 сътрудници никога не се завръщат от фронта.
Логото на Бош
Новата световна търговска марка
Търговските представителства и марки са отнети по време на Първата световна война. Изкупената компания на Бош в САЩ обаче продължава да използва добре известните търговски марки на Бош в рекламата си. За да избегне всякакво объркване, през 1918 г. главният новатор Готлоб Хонолд бързо проектира нова търговска марка „котва в кръг“, която остава неразривно свързана с Bosch и до днес.
Снимка: Скица на новото лого (1918 г.)
Ново начало – срещу всяка съпротива
След края на войната през 1917 г. преименуваното акционерно дружество Robert Bosch AG е изправено пред огромни предизвикателства. Завръщането на световния пазар е възпрепятствано от засилената конкуренция, а патентите му са отменени. Но няма място за отказване. Старите връзки са подновени и се отварят нови пазари. Същевременно компанията се обръща към основните си умения – създаването на иновации.
Нови функции за автомобилите – чистачки и клаксон
Дейностите, прекъснати от войната, са подновени. Безопасността в много по-натоварения автомобилен трафик е движеща сила за изследователите и разработчиците в Бош. През 1926 г. към гамата от продукти са добавени мотоциклетни и велосипедни светлини, клаксонът на Бош, чистачки за предното стъкло и запалване с акумулатор.
Bosch Car Service
Стандартизирано комплексно обслужване
Мрежата от независими автосервизи, всички придържащи се към един и същ стандарт, не е нова идея. Такава вече съществува в Съединените щати отпреди войната. През 1921 г. Бош стартира сервизите си „Bosch Car Service“ извън Германия, които се развиват толкова бързо, че до 1930 г. вече има 2750 сервиза в 70 държави. Тези сервизи спомагат марката Bosch да се разпространи по целия свят.
Снимка: Светещата табела на Bosch се превръща в отличителен знак на сервизите.
Конвейрно производство
Става все по-ясно, че конкурентите постигат качеството на Бош и в същото време произвеждат по-бързо и по-евтино. Една от причините за това са монтажните линии, които Бош също започва да въвежда постепенно от 1925 г. Докато преди са били нужни 50 дни за производството на едно цялостно магнетно запалване, монтажната линия скъсява срока до едва пет дни.