Началото
1886 – 1905 г.
Историята на Бош започва с много първи стъпки. Стъпка към независимостта, стъпване на автомобилния пазар, на пазари извън Германия и на арената на големите производители.
„Безпорядък“ – началото
Годините, прекарани като чирак, рано пробуждат у Роберт Бош желанието да стане независим. През 1886 година той основава „Работилница за фина механика и електротехника“ в Щутгарт. Първите години са белязани от възходи и падения и едва към средата на 90-те години на 19-ти век плановете му започват да се осъществяват бързо и неудържимо.
Първи продукти и услуги
Бош извършва всякакви фини механични и електрически технически работи, които му попаднат, например монтаж на телефонни системи и електрически звънци. Когато е помолен да изработи магнетно запалване за стационарен двигател по съществуваща схема, той го подобрява и по този начин поставя началото на производството на магнетно запалване.
Искрата, която запалва всичко – магнетното запалване
От 1897 г. Бош започва да монтира магнетно запалване с подобрена конструкция в автомобилите и става единствен доставчик на наистина надеждно запалване. През 1902 г. главният инженер на Бош, Готлоб Хонолд, представя още по-добро решение – магнетно запалване с високо напрежение със запалителна свещ. С този продукт Бош се превръща във водещ световен доставчик за автомобилната индустрия.
Готлоб Хонолд
Главният новатор с правилните инстинкти
„Когато Хонолд завършва нов продукт и го предава за производство, Бош започва да информира обществеността за крайния продукт.“
Това е начинът, по който Роберт Бош отдава почит на дългогодишния си главен инженер, който започва работа при него като чирак. Освен създател на магнетното запалване с високо напрежение, той е и гениалният изобретател на светлини, стартери и клаксони от гамата продукти на Бош до преждевременната си смърт през 1923 г.
Снимка: Готлоб Хонолд (1901 г.)
Собственик – първата фабрика
Бош се мести няколко пъти, преди да реши да построи фабрика. Първоначално той очаква да отдаде под наем един или два етажа от нея, но това не се случва. Напротив – фабриката на Бош, построена през 1901 г., продължава да се разширява с нови сгради наоколо.
Стъпка напред към света – първи търговски представителства
„... Да стъпим във Великобритания...“ – това е дългогодишно желание на Роберт Бош. През 1898 г. той основава първата фирма на Бош извън Германия, в Лондон, заедно с англичанина Фредерик Симс. Това е първата стъпка към глобалния пазар. След това бързо се откриват търговски представителства в други европейски държави.
Магнетни запалвания в Париж - първото производство зад граница
Франция е най-големият автомобилен пазар в Европа след Обединеното кралство. Бош открива дъщерно дружество там през 1899 г. Бизнесът в парижкия клон върви отлично и от 1905 г. той успява да задоволи търсенето на устройства за магнетно запалване, произвеждани в собствения му завод, от който се вижда Айфеловата кула.
Автомобилни състезания – първата реклама
В началото на новия век се провеждат първите големи автомобилни състезания – възможност за производителите и доставчиците да покажат уменията си. Белгиецът Камий Женаци на волана на Mercedes печели купата „Гордън Бенет“ в Ирландия през 1903 г. донякъде благодарение на надеждната система за запалване на Бош, която издържа на най-тежките условия.